Hvad er Ovation?
Ovation er et forløb for dig, som er en ambitiøs kunstner eller kreativ iværksættere med en mål om at udvikle en økonomisk bæredygtig virksomhed indenfor kunst, kultur eller de kreative erhverv. Ovation udbydes af Slagteriet i Holstebro i samarbejde med blandt andre Godsbanen, Maltfabrikken og Kulturværftet samt en lang række andre kulturaktører i hele Danmark.
Hvem henvender Ovation sig til?
Ovation henvender sig til kunstnere, kulturskabere og kreative iværksættere, der ønsker at videreudvikle eller opbygge deres virksomhed.
Som deltager på forløbet får du:
– hjælp og værktøjer til at lave en konkret handlingsplan for din forretning/projekt
– et værdifuldt netværk af med-iværksættere inden for kunst- og kulturbranchen
– råd, input, kritik og inspiration fra de andre deltagere og rådgivere
Efter forløbet, står du altså med en klar plan for at videreudvikle dit projekt eller din virksomhed og et netværk, som kan hjælpe dig efterfølgende, når du møder udfordringer.
Hvordan foregår forløbet?
Kompetenceforløbet Ovation foregår online og du vil være en del af en gruppe á maks. 12 person. Sessionerne faciliteres af en erfaren forretningsudvikler med god forståelse for de udfordringer og muligheder, du som kunstner eller kreativ iværksætter står overfor. Pædagogisk er Ovation baseret på ‘reverse classroom’ og case-baseret læring, det vil sige, at al læring foregår med udgangspunkt i at du arbejder konkret med din virksomhed eller dit projekt. Samtidigt vil der før hver session være forberedelse i form af læringsvideo’er samt arbejde med forskellige værktøjer. Programmet løber over 6 uger med 10 workshop sessioner á 90-120 minutter. Du tilbydes individuel opfølgning og vejledning af vores rådgivere løbende.
Community og netværk
Som deltager på Ovation får du ligeledes adgang til et netværk af +100 andre ligesindede, der også har deltaget på Ovation. I dette community er der løbende webinarer og oplæg med forskellige faglige temaer såsom; “Fundraising & Støtte”, “Branding via SoMe” og “Salg for kreative” og lignende. Desuden kan du række ud i netværket, hvis du har spørgsmål eller konkret brug for hjælp, samarbejdspartnere eller lignende.
Pris og ansøgning
Hvis du ønsker at deltage på Ovation ansøger du via formularen herunder. Du vil få besked ca. to uger før forløbet starter om du har fået en af pladserne. Der er en egenbetaling på kr. 1950 (inkl. moms),- Er I et team på 2 eller flere, betales der per person som deltager. Forløbet samarbejder med Tuborgfondet, Færch Fonden, Region Midt og Kunstnernes Fagforening, hvorfor prisen kan holdes så lavt.
BKF har indgået en samarbejdsaftale med OVATION, der understøtter kunstnere og kreative iværksættere i at skærpe deres arbejdslivs kompetencer og giver adgang til specialiseret viden og netværk i forhold til at udvikle arbejdsliv og karriere som selvstændige.
BKF tilbyder op til 5 medlemmer i 2025 en rabat på 50% på deltagerprisen efter endt kompetenceudviklingsforløb. Husk at ansøg BKF på stud@bkf.dk først inden tilmelding hos OVATION. Vi kan ikke garantere rabatten på 50% hvis ikke BKF er blevet kontaktet forud for forløbet.
Kursusinformation:
Dato og tid: Der starter nye forløb op d. 4. marts og 8. april – se alle datoer for hvert forløb her
Sted: Online
Tilmelding: Skriv en kort motivation til stud@bkf.dk ift. rabatgodkendelse. Tilmeld derefter hos: Entreprenerdy