Open Call for udstillinger

17.11.22 | Opslagstavle

Siden 1987, hvor Bibliotekssalen åbnede i sin nuværende form, har Rundetaarn været et kulturcentrum med et varieret program bestående af en kombination af skiftende udstillinger og kulturarrangementer som koncerter, festivaler og events. Bibliotekssalen har huset mere end 270 udstillinger, som kan ses her.

For første gang annoncerer Rundetaarn i 2022 et open call for ansøgninger om en udstillingsperiode. Rundetaarn har fornyet sine udstillingsbetingelser og inviterer nu kunstnere, designere, arkitekter, formidlere og forskere inden for historie, naturvidenskab og humaniora, tværfaglige samarbejder, udstillingsgrupper o.a. til at søge om at udstille i 2024.

 

Ansøgninger

I 2022 annonceres et open call for ansøgninger om en udstillingsperiode i 2024 under fornyede udstillingsbetingelser. Alle ansøgninger om udstillinger i Rundetaarn skal godkendes af Rundetaarns bestyrelse. Deadline er den 1. december.

Læs OPEN CALL og de fornyede udstillingsbetingelser her

Bestyrelsen ønsker at modtage materiale digitalt med beskrivelse af idé, udformning og begrundelse for udstillingens relevans i Rundetaarn. Ansøgninger sendes til direktør Jeanette Bursche senest den 1. december 2022, hvorefter ansøgningerne behandles og pladserne fordeles.

Inden ansøgningen indleveres, kan Rundetaarn besvare alle praktiske spørgsmål og guide i ansøgningsprocessen. Ansøgere er også velkomne til at komme forbi og opleve rummet.

Ansøgninger stiles til:
Konstitueret direktør Jeanette Bursche, jb@rundetaarn.dk

Øvrige spørgsmål:
Programchef Ditte Marie Lund, dml@rundetaarn.dk

Opsætning:
Udstillingstekniker Jeppe Sørensen, js@rundetaarn.dk

close

Nyt fra BKF direkte i din indbakke

Gå ikke glip af nyt fra Billedkunstnernes Forbund. Hvis du tegner abonnement, kan du få seneste nyt i din indbakke kl. 15.00 samme dag, som det er publiceret på bkf.dk.

*Jeg giver samtykke til, at BKF indsamler og behandler mine personoplysninger med henblik på at udsende nyhedsbreve.